Hotel Monthez

VISUAL IDENTITY SYSTEM

EN    Built-in 1992 by a couple of businessmen from Brusque, on one of the hills in the Itajaí Valley, 85 meters high, the Monthez hotel is located at a strategic point in Santa Catarina. At the time, the lack of a hotel in the region that was differentiated and provided comfort during the stay, an immersion in German culture (through the hotel's architectural style) that offered qualified cuisine and a stunning view of the city, were some of the factors that motivated the design of the hotel. In recent years, hotel management has made several improvements and structural and architectural reforms to modernize and improve guest perception, leaving behind the old and old appearance and giving space to a new concept: leisure and fun on vacations and holidays. The design studio Taste, from Curitiba, assumed responsibility for this project. I acted as designer and art director on the visual and aesthetic concept of the hotel's new identity - together with an incredible and very talented team who worked on positioning, writing, and strategic planning. Check out the complete project below.​​​​​​​

PT    Construído em 1992 por um casal de empresários de Brusque, em uma das colinas do Vale do Itajaí, a 85 metros de altura, o hotel Monthez fica localizado em um ponto estratégico do estado de Santa Catarina. Na época, a falta de um hotel na região que fosse diferenciado e proporcionasse conforto na estadia, uma imersão na cultura alemã (através do estilo arquitetônico do hotel) que trouxesse uma gastronomia qualificada e uma vista deslumbrante da cidade, foram alguns dos fatores que motivaram a concepção do hotel. Nos últimos anos, a gestão do hotel fez diversas melhorias e reformas estruturais e arquitetônicas para modernizar e melhorar a percepção dos hóspedes, deixando para trás o aspecto de velho e antigo e dando espaço para um conceito novo: lazer e diversão nas férias e feriados. A responsabilidade desse projeto foi assumida pelo estúdio de design Taste Ag, de Curitiba, e eu atuei como designer e diretor de arte no conceito visual e estético da nova identidade do hotel - junto com um time incrível e talentosíssimo que trabalharam no posicionamento, redação e planejamento estratégico. Confira abaixo o projeto completo.

Client:  MONTHEZ
Design Studio:  TASTE AG
Year:  2024








DEVELOPMENT TEAM
Eduardo Junior, Felipe Vez, Guilherme Mangialardo, Nathalia Franco, Rose Hatamoto  

FINAL APPROVAL
Alexandre Tauchmann

ROLE IN THIS PROJECT
Art Direction, Visual Identity, Branding

For visual identity and design projects, contact me at mangialardoguilherme@gmail.com






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