Packaging Visual System 20-22"

PACKAGING, VISUAL IDENTITY, 3D IMAGERY

EN    Full case available soon.

PT    Case completo em breve.​​​​​​​

CLIENT:  Beyoung
YEAR:  2020-2022




Skin Collection  |  Skincare Products
Conceito:  SMART BEAUTY

A Beyoung chegou ao mercado para mudar a forma como as pessoas entendem, sentem e consomem beleza. A marca acredita que as consumidoras não devem ter que escolher entre cuidar da pele e usar maquiagem, e sim, usar produtos multifuncionais que unem esses benefícios com tecnologia e praticidade. Para a Beyoung, a consumidora merece a praticidade e eficiência de um produto multifuncional que entregue beleza e trate a pele com carinho. Tudo isso de forma simples e descomplicada. Isso é ser Smart Beauty.

Por isso, foi criada pelo time de concept uma linguagem de design que transmitisse da melhor forma possível o conceito Smart Beauty. O resultado - um embalagem minimalista, clean e moderna criada para facilitar, simplificar e melhorar a experiência e compreensão total dos produtos – antes mesmo de tirá-los da embalagem.
Concept:  SMART BEAUTY

Beyoung arrived on the market to change the way people understand, feel, and consume beauty. The brand believes that consumers should not have to choose between taking care of their skin and using makeup, but rather use multifunctional products that combine these benefits with technology and practicality. For Beyoung, the consumer deserves the practicality and efficiency of a multifunctional product that delivers beauty and treats the skin with care. All this in a simple and uncomplicated way. This is what being Smart Beauty is all about. 

Therefore, the concept team created a design language that conveyed the concept in the best possible way. The result - a minimalist, clean, and modern packaging created to facilitate, simplify, and improve the experience and full understanding of the products – before even taking them out of the packaging.
Os cartuchos trazem agora informações detalhadas sobre os principais ativos responsáveis pelos benefícios informados na face frontal. Nas faces laterais, estão localizadas as informações sobre: onde aplicar, quando usar, tipos de pele, qual a textura, além da tabela LIVRE DE - que mostra todas as substâncias prejudiciais ao organismo e que não são usadas nos produtos.

The packaging now contains detailed information about the main assets responsible for the benefits stated on the front. On the side surfaces, information is located on: where to apply, when to use, skin types, and texture, in addition to the FREE FROM table - which shows all substances that are harmful to the body and are not used in the products.
Mudanças:

Todos os produtos da Beyoung são multifuncionais, ou seja, possuem múltiplos benefícios e características específicas que precisam ser informadas ao consumidor de forma simples, rápida e intuitiva. Por isso, segmentamos essas informações em blocos nas quatro faces da embalagem, permitindo ao consumidor explorar em 360º cada detalhe sobre o produto antes de comprá-lo.

Adicionamos informações sobre a cor de acabamento, tipo de produto e o mecanismo de abertura do cartucho (por cima ou por baixo). Além disso, criamos um sistema modular de tamanhos para os cartuchos que se adaptam de acordo com as embalagens primárias, sejam elas frasco, bisnaga, garrafa, etc. Confira mais detalhes abaixo. 
Changes:

All Beyoung products are multifunctional, they have multiple benefits and specific characteristics that need to be communicated to the consumer in a simple, quick, and intuitive way. Therefore, we segmented this information into blocks on the four sides of the packaging, allowing the consumer to explore every detail about the product in 360º before buying it.

We added information about the finishing color, type of product, and the packaging opening mechanism (from above or below). Furthermore, we created a modular system of sizes for cartridges that adapt according to the primary packaging, be it vial, tube, bottle, etc. Check out more details below.
Adicionamos retentores nos frascos do Booster, Primers e as bases Color Second Skin para evitar desperdício de produto e manter as embalagens primárias mais limpas. Acrescentamos também, logo acima do nome e da marca, os símbolos do produto e da categoria que ele pertence. Também passamos a adotar duas cores diferentes de conta-gotas (branca para a Skin Collection e preta para a Color Collection) que acompanham a mesma lógica dos cartuchos novos. 

We've added retainers to the bottles of Booster, Primers, and Color Second Skin foundations to prevent product waste and keep primary packaging cleaner. We also added, just above the name and brand, the symbols of the product and the category it belongs to. We also started to adopt two different colors of droppers (white for the Skin Collection and black for the Color Collection) that follow the same logic as the new packaging.
Nós também redesenhamos todos os ícones de benefícios, que ficam na face frontal dos cartuchos para facilitar, agilizar e melhorar o entendimento do consumidor sobre cada produto.

We also redesigned all the benefit icons, which are on the front of the cartridges, to make it easier, faster, and better for consumers to understand each product.
Color Collection  |  Make-Up Products




DEVELOPMENT TEAM
Alê Catan, Bianca Castanho, Bruna Rodrigues, Carlos Sanda, Caroline Andrade, Fernanda Badan, Gabriel Noé Martins, Guilherme Mangialardo, Iago Ricardo, Kleber Garofalo, Leonardo Pessoa, Manuela López, Natalia Medina, Natasha Grazia, Platinum FMD, Priscila Rodrigues, Ricardo Barcellos, Sam Avelino, Theo Cardinali, Vinícius Silva

FINAL APPROVAL
Guilherme Priante, Theo Cardinali, Marina Cota

ROLE IN THIS PROJECT
Art Direction, Packaging Design, Color Treatment

For visual identity and design projects, contact me at mangialardoguilherme@gmail.com





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